2014-08 Voda Rakousko Salza

Ve čtvrtek 14.8. vyrážíme odpoledne z Prahy směr kemp České Vrbné v Českých Budějovicích. Do kempu přijíždíme okolo páté hodiny. Zkoušíme neopreny, poté stavíme stany na přenocování a vyrážíme na nákup do místního Globusu. Ve večerních hodinách sedíme u ohně, opékáme buřty a smějeme se u historek z naší školy. Spát jdeme okolo dvanácté. Ráno je brzký budíček, a to v půl sedmé. Rychle snídáme a balíme stany. Chvíli po půl osmé pro nás přijíždí členové Vydra týmu, se kterými na Salzu jedeme. Balíme lodě, neopreny a věci do káry a vyrážíme. Cesta je pro některé ze začátku trochu nepříjemná, kvůli častým zatáčkám. Do kempu ve Wildalpen přijíždíme přesně v 11:58 což je přesně můj soukromý tip v sázce našeho auta. Na místě opět stavíme obydlí a dáváme lehký oběd, abychom za lehké nepřízně počasí mohli okolo druhé hodiny na vodu. Nejprve ale musíme nafouknout naše lodě (baraky). Výcvik začíná na kanále v kempu, kde nejprve dostáváme pečlivou přednášku od vedoucího zájezdu Františka. Ten nám při této příležitosti představuje zbytek Vydra týmu: Protona, Montyho, Kocyho, Kyblíka, Andy a Jindru. Po osvojení základních věcí se vrháme na vodu, kde nejprve trénujeme na jednom z kataraků "esíčka" a traverzování z jedné strany na druhou. Pár lidí je sice ve vodě, ale až na pár přehmatů nám to celkem jde :D. Poté splouváme první úsek řeky. I když nám počasí příliš nepřeje a téměř celou dobu jedeme v dešti. Prní "divokou vodu" si náramně užíváme a první den si můžeme připsat cca. 8 km. V dešti se pak převlékáme u aut a vracíme se poměrně pozdě do kempu. Večer se pak naše parta vydáváme do Hospody ve městě, kde vše důkladně probíráme. Druhý den ráno je počasí takové všelijaké, chvíli prší chvíli ne. I proto vyrážíme až ve dvanáct a celé dopoledne trávíme malým nákupem a v kempu. Ve dvanáct jdeme na to a plujeme s cílem doplout nejméně k soutěsce na dolním toku. Cesta je nádherná, všichni jsme nadšení z každé peřeje a vlny. Nutno podotknout, že stavíme celkem často díky vydatným kuřáku na straně Vydra týmu. Kousek před soutěskou je na řece malá atrakce, a to skok do vody z asi 5 metrů vysokého můstku, ne všichni využívají tuto možnost, jelikož je opět celkem zima. Na tomto místě také svačíme sváču, kterou nám vozí poctivý Doprovod s Tranzity Monty a Andrejka. Zde se nakonec rozhodujeme, že i přes chladné počasí a promrzlé ruce poplujeme až na konec soutěsky. Plujeme asi nejnáročnější, zato nejkrásnější úsek řeky. Ta se klikatí v hlubokém kaňonu. Na konci soutěsky končíme u výstupního místa v Palfau. Opět nás Monty a Andrejka sváží zpět do kempu a večer využíváme rezervace ve stejné restauraci, kterou jsme si dopoledne objednali. Večer je opravdu dlouhý a my se přesouváme asi v deset večer do kempu, kde hrajeme ve společenské místnosti hru "kent". Vydráci stejně jako předešlý večer využívají svého útulného přístřešku mezi oběma Tranzity. Nesmím zapomenout zmínit, že tento večer byl velmi zajímavý, jelikož asi v půl čtvrté v noci nás budí nepřekonatelně poutavá a humorná píseň opilých Rakušanů, kteří mají stany nedaleko od nás. Píseň sice nemá přesný název, ale zato má velice jednoduchý text (zkuste zpívat co nejdelšími tóny) Riioooooo Saaaaaaaaan Máááárioooooooo. A takto asi půl hodiny, než jeden z Rakušanů zakopává a ničí své ukulele. Ráno vstáváme asi v půl deváté a balíme vše včetně stanů. Jdeme obléknout neopreny pod teplou vodu do sprchy a vyrážíme na poslední úsek naší vodácké části. Jedeme znovu úsek z kempu až ke schodům před začátkem soutěsky. Počasí je tentokrát nádherné a proto se to snažíme co nejvíce užívat. Když doplujeme, tak vyndaváme lodě a na parkovišti vše balíme a převlékáme se, na poslední čast našeho výjezdu. Kousek popojíždíme a vyrážíme na výlet k vodopádům. Počasí nám přeje až příliš a tak je cesta k vodopádům velmi náročná a dlouhá. Výhledy jsou překrásné, ale nedostáváme se bohužel až na vrchol jelikož je cesta těsně pod ním zavřená. Výlet ovšem krásný a my se vracíme zpátky k autům a okolo půl šesté vyrážíme směr České Budějovice. Tam dorážíme něco málo po půl desáté večer.